fbpx
 
Bevindt zich onderaan de pagina!

Maak je keuze

Duurzame reistrends van 2016

groen is coolVakantiebeurs: wat ga jij doen deze zomer?

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dus dromen we alweer over onze volgende reisbestemmingen. Op woensdag 13 januari organiseerde de ANVR ‘Changes in Tourism’ dag voor reisprofessionals over Better Holidays en het creëren van betere vakantieplekken voor lokale bevolking en reizigers. Reistrendwatcher Tessa aan de Stegge van Cherry Picker gaf een inspirerende presentatie met de groene must-do’s voor 2016.

‘Millennials’ = Going Green

Volgens Tessa zijn de Millennials, mensen geboren tussen 1980 en 2000 de doelgroep van morgen voor de reisbranche. Wat hen typeert is spontaniteit; door de digitalisering boeken zij direct via mobiel en ze zien wel wat er gebeurd. Ook social media wordt continu gebruikt voor zowel contact met thuisfront als nieuwe reistips op te doen. Reizen is meer een lifestyle van Millennials geworden. “We love experience”- liever geld uitgeven aan ervaringen dan materiële zaken.

Groen = cool

Hoe gedragen de nieuwe generatie ‘Millennials’ als ze op reis gaan. Dat doen ze sociaal bewust en milieubewust. Reizen is een nieuwe vorm van filantropie? Local travel is een nieuwe vorm van armoedebestrijding. Ook heeft 61% van deze doelgroep ooit vrijwilligerswerk gedaan. Volgens het onderzoek ‘Tourism Cares’ zijn Millennials in vergelijking met de 55+ generatie altruïstisch – Ze doen niet per se iets waar ze dan ook iets voor terug verwachten. Daarbij doen ze 2x zoveel vrijwilligerswerk en doneren 3x zoveel geld ten opzichte van de 55+ ers. En 50% wil meer trips plannen waarin ze ook iets goed kunnen doen tijdens de reis. Want Groen = Cool

Reistrends van de next generation

Jonge reizigers hechten waarde aan groene hotels en supporten duurzaam reizen door te verblijven in eco-friendly of LEED gecertificeerde accommodaties. Bovendien steunen zij zaken waar ze in geloven. Zo geeft 39% aan dat maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf een rol speelt in keuze van de reisaanbieder. Ze eisen duurzame standaarden. Dit merk je aan kritische vragen over hoe reisorganisaties dan omgaan met duurzaamheid. Daarbij hecht 62% waarde aan afvalvermindering.

Groene eisen van nieuwe reizigers

Een vereiste is faciliteren. Dat ligt aan ons drukke bestaan, we willen wel wat beters doen maar willen wel dat het gefaciliteerd wordt. Het dagelijks leven is al zo georganiseerd en zo hectisch en we laten het liefste zo min mogelijk aan het toeval overlaten.

Wees echt groen! Door een bedrijf te starten voor een betere wereld – dus opgestart vanuit een sociale missie. Want de nieuwe generatie is doortastend en heeft direct door als je niet echt groen bent. De jonge generatie is gewend om te leren dus onderwijs ze. Vertel ze hoe het zit en betrek ze, want ze willen graag iets doen. En beloon ze via bijvoorbeeld social media, want dat geeft ze sociale status. Laat aan de rest van de mensen maar zien hoe groen ze zijn!

Zo doe je dat!

Tessa gaf tenslotte een aantal voorbeelden van bedrijven die al groen zijn en het goed doen. Ze nam hier ook GreenSeat als voorbeeld van een organisatie die consumenten faciliteert en echt groen is. Heel leuk om te horen!

Confidental Infomation