fbpx
 
Bevindt zich onderaan de pagina!

Maak je keuze

GreenSeat boekt duurzaam reisrecord

Utrecht , 11-04-2012
100.000 reizigers op groene stoel

De Nederlandse reiziger kiest vaker voor groen constateert GreenSeat. In 2011 boekte een recordaantal van 100.000 reizigers klimaatcompensatie, een forse stijging van 34% ten opzichte van het jaar daarvoor. Groen reizen is dé reistrend van 2012: “Dit is pas het begin. In de komende drie jaar wil GreenSeat 1 miljoen groene stoelen behalen.” aldus Vitas Kersbergen, Sales & Marketing GreenSeat.

Bewuste keuze
Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders bewuster worden van de gevolgen van toerisme op het milieu. Deze bewustwording leidt er onder meer toe dat steeds meer reizigers ervoor kiezen de CO2-uitstoot van hun reis te compenseren. Afgelopen jaar compenseerden ruim 100.000 reizigers via GreenSeat de CO2-uitstoot van hun auto-, bus-, trein- of vliegreis. Met deze compensatie krijgen huishoudens in ontwikkelingslanden toegang tot duurzame energie wat leidt tot een verbetering van de leefomstandigheden van de lokale families. “Ondanks de recessie hebben wij een enorme groei doorgemaakt. Nederland is klaar voor groener reizen: wij maken ons op voor een succesvol vervolg van deze trend”, aldus Vitas Kersbergen. “GreenSeat stimuleert reizigers bovendien om voor het groenste vervoersmiddel te kiezen. Een weekendje Parijs? Kies dan bij voorkeur de trein. Voor ongeveer € 0,50 extra reis je op een ‘groene stoel’. De stap naar duurzaam reizen is nog nooit zo klein geweest.”

Groener reizen de toekomst
GreenSeat zet in op groei en wil in drie jaar tijd de miljoenste reiziger op een groene stoel verwelkomen. Als kick-off voor deze ambitie lanceerde GreenSeat de duurzame boekingscampagne ‘Boek groen, win groen’ waarbij in samenwerking met een aantal van haar reispartners een groen prijzenpakket werd weggeven, variërend van een treinrondreis door Zwitserland tot een reis naar de show van GreenSeat ambassadeur Ferry Corsten in Glasgow. Kersbergen: “Op deze manier willen we bij een groot publiek aandacht genereren voor groener reizen en bewustwording creëren. Dat doel is met de campagne ruimschoots gerealiseerd. Wij maken ons dan ook op voor een succesvol vervolg in de rest van 2012”.

Confidental Infomation